Skip to main content

Spider-Man, Spider-Man, Samurai Spider-Man

Tällä kertaa blogissa on luvassa taas unboksausta. Jotkut saattavat muistaa vuoden vaihteen paikkeilta samuroidun (kyllä, legitti verbi) Star Wars figuurin, johon tykästyin kovasti. No, nyt vuorossa on tämän figun sisarsarjaan kuuluva tapaus: Bandai Tamashii Nations Meisho Manga Realization Samurai Spiderman. Jep, nimi suorastaan soljuu kielen päältä.



Että mikä? Tämä juttu on jo kertaalleen käsitelty, mutta kerrataan vielä. Tamashii Nations on Bandain actionfiguuurisarja, joka on sellainen vähän premiumimpi (ja kalliimpi) erityisesti keräilijöille suunnattu brändi. Tähän sarjaan kuluu perinteisiäkin leffa-, anime-, sarjis- jne sarjoja, mutta meikäläiselle ehdottomasti kiinnostavin on Meisho, jonka Movie Realization on keskittynyt yhdistämään Star Wars -hahmoja Sengoku-ajan samuraiden ulkonäköön. Tämä on vieläpä tehty hemmetin hyvin ja lopputulokset ovat eräitä kiinnostavimman näköisiä figuureja, mitä on tarjolla. Manga Realization on puolestaaan sarja, joka nimensä mukaisesti keskittyy sarjiksiin ja Marvelin supersankareihin samalla ajatuksella. Nyt siis luvassa Hämis. 



Loota on samanlainen musta boksi kuin oli edellisessäkin, tällä kertaa tosin koristeltuna hieman kalligrafiassa käytettävää mustesivellintä muistuttavilla vedoilla. Kaikki kamikset on pakattu heti näytille kannen alle. Mukana itse figun lisäksi tulee tuttuun tyyliin satsi käsiä, mukaanlukien tärkeä “thwip” -asento, miekka ja ranteisiin asennetut “seittisingot” jotka tällä kertaa yhdistyvät  kahteen heittokoukkuun ketjuineen. 



Heti ensinäkemältä silmiin pistää omaperäinen design, jossa Hämähäkkimiehen puku on muutettu muistuttamaan samurain haarniskaa. Kaikki näyttää olevan tarkasti kohdillaan, enkä löytänyt mitään laadunvalvontaongelmia. Kaiverrus on laadukasta ja yksityiskohtaista esimerkiksi, kaikki seitti ja logot ovat oikeita, kaiverrettuja yksityiskohtia, eikä vain maalattuja. Jännästi asun “seitit” ovat vähän niinkun jaden vihreitä, eivätkä mustia. Erikoinen valinta, mutta muistuttaa Itä-Aasialaisessa taiteessa näkyviä tyylejä ja värejä. Sama toistuu etenkin silmien muotoilussa. 



Niveliä on riittävästi toteuttamaan useimmat tarvittavat poseeraukset eikä haarniska ulkonäöstään huolimatta rajoita niin paljon kuin luulisi. Tämä johtuu pääosin siitä, että osa läpysköistä on nivelletty ja osa sen verran taipuisia, että ne kääntyvät pois tieltä. Miekka kiinnittyy selkään pallonivelellä, joka myös sallii kääntelyt muutenkin kuin yhdellä akselilla.



Kokonaisuutena vallan mainiosti toteutettu Hämis, tosin se, että tykkääkö koko ajatuksesta saattaa varmasti jakaa mielipiteitä. Minä tykkään, samannäköisiä perinteisiä Marvelin sankareita on värkätty jo niin jumalattomat määrät, että herää kysymys kuka niitä enää tarvitsee lisää. Toinen mieleen tuleva ajatus on, että pitäisikö Hämiksen olla kuitenkin ninja? Siinä tosin menetettäisiin haarniskoinnin mukanaan luoma näyttävyys. Kalliihko, mutta justiinsa minun makuuni täydellisesti osuva figuuri, 5/5 kamaa. Kokonaisuutena tämä Bandain Meisho-sarja on nousemassa ehkä jopa suosikiksi figuuriosastolla. Transformers Masterpiece on kuitenkin lähes mahdoton syrjäyttää.. Aika näyttää.

Siinä oli taas vaihteeksi unboksausta. Kiitoksia kaikille lukijoille, palaan taas pian asiaan!

-malone


Comments

Popular posts from this blog

Polttopalloa ja pompadoureja

Moi, Viime aikoina on tullut katsastettua usemapikin Kunio-kun Nekketsu -sarja peli, joten jatketaan samaa aihetta. Tällä kertaa vuorossa on vuoden 1988 Nekketsu Koukou Dodgeball B u. Tästä on olemassa NES-käännös nimellä Super Dodgeball, josta on taas tuttuun tapaan häivytetty kaikki viittaukset River City-sarjaan. Tämä on järjestyksessä sarjan ensimmäinen urheilu-spinoff, joten aiemmin käsitelty jääkiekkopeli on tätä uudempi. Kuten nokkelimmat jo varmasti arvaavat, tällä kertaa Kunio kumppaneineen osallistuu polttopalloturnaukseen. Nyt ei tosin ole enää koulujen väliset ottelut, vaan joukkue kiertää ympäri maailmaa ihan MM-kisoissa. Peli on siis perus polttopalloa, jossa kaksi joukkuetta yrittää osua toisen tiimin pelaajiin vastakkaisella kenttäpuoliskolla. Molemmissa on kolme sisäkentän pelaajaa ja kolme vastustajan puoliskon ulkoreunoilla. Toisin kun perus koulun polttopallossa, yksi osuma ei polta pelaajaa, vaan tässä mätkäistään pallo päin lärviä, joka vie pisteitä el

Ajelulla tekoälyn kanssa

 Moi, Tällä viikolla on luvassa lisää PS1:n tuliaispelejä. Katsotaan, miltä vaikutti manga- ja animeklassikkoon perustuva Ghost In The Shell vuodelta 1997. Pelin on kehittänyt Exact yhteistyössä Production I.G.:n kanssa, mikä oli aika harvinaista vielä tähän aikaan. Koko hommaan on ylipäänsä panostettu keskimääräistä ysärin lisenssipeliä enemmän, sillä alkuperäisen mangan tekijä Masamune Shirow oli tiiviisti mukana pelin suunnittelussa. Oletan, että Ghost In The Shell on kaikille lukijoille jossain määrin tuttu. Jos ei ole, niin nyt kiireesti lukemaan manga tai katsomaan animeleffa. 2017 Hollywood-versiolla ei ole niin väliä, vaikka se onkin ehkä aavistuksen mainettaan parempi. Olen tehnyt Ghost In The Shellista podcastin ja mangasta youtube-videon, joten niistä voi käydä katsomassa ja kuuntelemassa tarkempia mietteitä, jos sellainen kiinnostaa.   Pelin tarina menee siten, että pelaaja on Jaosto 9:n uusi tulokasagentti ja ohjastaa Fuchikoma-mechaa erinäisissä tehtävissä. Majuri Kusanag

Super Sissit

 Moi, Tällä viikolla pelailussa on jälleen Famicomin peli, jonka ilmestyminen näinkin “myöhään” on vähän yllättävää. Se johtuu siitä, että minulla ei ollut alkuperäistä pelikasettia, ennen kuin nyt. Vuorossa on Konamin toimintapeli Super C, eli Super Contra vuodelta 1990. Contra tuskin esittelyjä kaipaa. Tai, ehkä internetiä täysin seuraamaton kaipaa, sillä peli oli Euroopassa nimellä Probotector ja Gryzor. Joka tapauksessa homman idea on simppeli, Arnoldin ja Stallonen näköiset muskelikommandot pelastavat maailman muukalaisten hyökkäykseltä tuttuun 8-bittiseen tapaan, eli loikkimalla tasoilla ja ampumalla pyssyllä Minulle Super Contra, joka muuten jännästi ei ole Super Nintendon peli, kuten kaikki muut Super-alkuiset, on meikäläiselle selvästi NESin Contrista se vähemmän tuttu, ihan sen takia, että kenelläkään tutulla tai minulla ei ollut peliä silloin aikoinaan. Ei se missään nimessä tuntematon ole, mutta peliajassa Perus Contra vs Super C on varmasti 95% vastaan 5%. Tämä on vaan hyv