Moi,
Tällä viikolla on luvassa paluu tuttuun aiheeseen, nimittäin viime vuoden kesällä blogissa esiintynyt TMNT: Shredder’s Revenge, joka paljastui oikein mainioksi moderniksi näkemykseksi klassisesta Turtles-mätkinnästä.Peli oli ninikin mainio, että sanoisin kyseessä olevan ehkä paras koskaan tehty TNMT-peli. Nyt peli on saanut lisäsisältöä ladattavan laajennuksen muodossa, joten katsotaan, miltä TMNT Shredder’s Revenge: Dimension Shellshock vaikuttaa.
Dimension Shellshock esittelee kaksi uutta pelattavaa hahmoa, jotka ovat Miyamoto Usagi Stan Sakain Usagi Yojimbo -sarjakuvasta ja Silppurin tytär, Karai. Näistä kahdesta Usagi on minulle huomattavasti tutumpi hahmo ja melkein jo yksistään syy hankkia tämä dlc, mutta pelattavuudeltaan nämä kaksi eroavat toisistaan tarpeeksi, että molemmat ovat kiinnostavia lisäyksiä. Usagilla on ainoana hahmona tuplahyppy ja erittäin ulottuva isku hypyn aikana. Karai puolestaan on erittäin tehokas nopeiden combojen mätkijä. Molemmat hahmot tuntuvat oikein hyviltä. Näiden lisäksi jo olemassa olevat hahmot saavat uusia värejä ja pientä graafista kilkettä.
Mukana on myös Dimension Shellshock -pelimuoto, jota voisi kuvata muodikkaalla termillä Roguelike. Idea on, että pelaaja saa tehtäväksi hoidella yhden ruudullisen konnia vaihtuvilla kokoonpanoilla ja tämän jälkeen aukeaa portaali, josta pääsee seuraavaan tehtävään. Mutta tässä muuten suoraviivaisessa ideassa on kekseliäs twisti, sillä tehtävät ovat eri “ulottuvuuksissa” ja pelin ulkoasu ja teema muokkautuu sen mukaan. Oli innostavaa huomata, miten peli alkaa mustavalkoisesta Eastman & Laird-indiesarjakuvan tyylisestä maailmasta ja mukana on kaikenlaista hauskaa, kasarin piirrossarjatyylistä NESin 8-bittiseen tyyliin.
Pelissä on myös etenemismekaniikka, mikä tekee tästä Rogueliken, nimittäin kentissä on tarkoitus saada kristalleja, joiden avulla uusi portaali aukeaa. Samalla aukeaa myös valinta, jossa pitää poimia yksi kahdesta esineestä, jotka sisältävät vaihtelevia bonuksia. Valitako elämää nostava pizza, vaiko kyky pelata seuraavassa kentässä Silppurilla säästääkseen omaa hahmoa, koska koko homma pitää hoitaa yhdellä elämällä, sitten se on paluu alkuun, mutta kerättyjen kristallien avaamat helpotukset kuten esimerkiksi pidempi elämäpalkki jäävät seuraavilla yrityksillä voimaan. Meininki on yllättävän hauskaa, vaikka itse hankin tämän aluksi lähinnä uusien hahmojen takia.
Muuten peli on ennallaan, eli edelleen uusretrojen mätkintöjen parhaimmistoa ja erinomainen moninpeli. En ole yleensä dlc:n tai ylipäänsä minkään, mikä ei ole julkaisussa valmis, kokonainen peli suurin fani, mutta tässä tapauksessa olen valmis tekemään poikkeuksen ja myöntämään, että Dimension Shellshock on tervetullut lisäys.
Siinä kaikki tällä kertaa. Kiitoksia lukijoille, palaan taas pian asiaan!
-jarmo
Comments