Skip to main content

Ilmoitusluontoista asiaa

Johtuen siitä että näillä näkymin mulla on ainakin tämän syksyn aikana vähemmän töitä ja sitä kautta enemmän jaksamista sekä aikaa muihin juttuihin, niin aloin miettimään että olisiko hyvä ajatus lisätä blogausten määrää? Läksin päiväkävelylle ja tuumailin samalla seuraavanlaisen suunnitelman:

Jatkossa blogeja ilmestyy 3-4 kappaletta
kuukaudessa, siten, että yksi on aina jotakin uutta
peliä,s arjaa, ilmiötä, tai mistä nyt satun milloinkin
innostumaan käsittelevä blogaus, pitkälle niinkuin tähänkin saakka. Näitä saattaa tulla kuukauden aikana toinenkin, riippuen inspiraatiosta ja kulloisestakin ajankohdasta,siitä tuo vaihteleva määrä. Koitan samalla saada livautettua aina yhden uuden, toivon mukaan mielenkiintoisen hankinnan per kuukausi. Olen varautunut sihen, että aina ei moista välttämättä löydy, varsinkin kun vähentyneet työt näkyvät myös kukkaron paksuudessa.

Näiden lisäksi virittelin idean, että yksi blogaus
kuussa käsittelee aina jotain mun retropeliä tai backlogiin jäänyttä tapausta. Näin saan ovelasti syyn syventyä yhteen vanhaan peliin kerrallaan ja toivon mukaan motivaation läpäistä mahdollisimman monta niistä. Ovelaa, eikö?

Sellaista olisi luvassa lähiaikoina. Miltä kuulostaa?

-Malone

Comments

Snou said…
Kuulostaa hyvältä (paitsi tuo laihtunut kukkaro mutta semmosta fluktuaatiota se on) ! Ja ehkä blogikin alkaisi vähitellen tottua ajatukseen siitä, etten ole robotti jos postauksia on tiheemmin : D

Popular posts from this blog

Polttopalloa ja pompadoureja

Moi, Viime aikoina on tullut katsastettua usemapikin Kunio-kun Nekketsu -sarja peli, joten jatketaan samaa aihetta. Tällä kertaa vuorossa on vuoden 1988 Nekketsu Koukou Dodgeball B u. Tästä on olemassa NES-käännös nimellä Super Dodgeball, josta on taas tuttuun tapaan häivytetty kaikki viittaukset River City-sarjaan. Tämä on järjestyksessä sarjan ensimmäinen urheilu-spinoff, joten aiemmin käsitelty jääkiekkopeli on tätä uudempi. Kuten nokkelimmat jo varmasti arvaavat, tällä kertaa Kunio kumppaneineen osallistuu polttopalloturnaukseen. Nyt ei tosin ole enää koulujen väliset ottelut, vaan joukkue kiertää ympäri maailmaa ihan MM-kisoissa. Peli on siis perus polttopalloa, jossa kaksi joukkuetta yrittää osua toisen tiimin pelaajiin vastakkaisella kenttäpuoliskolla. Molemmissa on kolme sisäkentän pelaajaa ja kolme vastustajan puoliskon ulkoreunoilla. Toisin kun perus koulun polttopallossa, yksi osuma ei polta pelaajaa, vaan tässä mätkäistään pallo päin lärviä, joka vie pisteitä el

Ajelulla tekoälyn kanssa

 Moi, Tällä viikolla on luvassa lisää PS1:n tuliaispelejä. Katsotaan, miltä vaikutti manga- ja animeklassikkoon perustuva Ghost In The Shell vuodelta 1997. Pelin on kehittänyt Exact yhteistyössä Production I.G.:n kanssa, mikä oli aika harvinaista vielä tähän aikaan. Koko hommaan on ylipäänsä panostettu keskimääräistä ysärin lisenssipeliä enemmän, sillä alkuperäisen mangan tekijä Masamune Shirow oli tiiviisti mukana pelin suunnittelussa. Oletan, että Ghost In The Shell on kaikille lukijoille jossain määrin tuttu. Jos ei ole, niin nyt kiireesti lukemaan manga tai katsomaan animeleffa. 2017 Hollywood-versiolla ei ole niin väliä, vaikka se onkin ehkä aavistuksen mainettaan parempi. Olen tehnyt Ghost In The Shellista podcastin ja mangasta youtube-videon, joten niistä voi käydä katsomassa ja kuuntelemassa tarkempia mietteitä, jos sellainen kiinnostaa.   Pelin tarina menee siten, että pelaaja on Jaosto 9:n uusi tulokasagentti ja ohjastaa Fuchikoma-mechaa erinäisissä tehtävissä. Majuri Kusanag

Kohtalokkaat Mutantit

 Moi, Marvel-maaliskuu päättyy tänä viikonloppuna ja se tapahtuu melko erikoisen pelin parissa. Vuorossa on Vuoden 2011 X-Men Destiny Xbox 360:lle (pelistä julkaistiin myös PS3, Wii ja DS-versiot). Pelin on kehittänyt Silicon Knights ja julkaissut Activision. X-Men Destiny on erikoinen tapaus siinä mielessä, että pelin kehitykseen ja julkaisuun liittyy aikamoista dramatiikkaa: Silicon Knightsin pomolla, Denis Dyackilla oli tapana rahoittaa studionsa pelejä siten, että hän käytti isojen julkaisijoiden projekteihin myönnettyjä resursseja kehittämään siinä sivussa ohessa muita, studion omia julkaisuja. Pelin maksanut taho siis ei saanut mitä oli luvattu, ainakaan siinä kapasiteetissa, mitä peliä kehittävän studion taholta oli annettu ymmärtää. Joku voisi ajatella, että sehän on vähintään sopimusrikkomus, ehkä jopa petos. Kyllä vain, X-Men -lisenssinhaltija tuohon aikaan, Activision, pääsi ilmeisesti asiasta kärryille ja päätti että pelin julkaisua ei siirretä, oli se peli sitten missä kun